Kata Seorang Sahabat

Cinta?
Cinta bermula daripada persahabatan.
Keberanian seseorang lelaki meluahkan perasaannya tanpa mengira risiko seterusnya.


Lelaki kan?
Kena mulakan dulu la.
Kalau kena reject, tolak tepi.

"Aku suka kau ni. Terserah kau la, nak go on dgn aku ataupun lelaki lain. Tapi aku cuma nak bgtahu kau perasaan aku ni"

Perempuan pulak takleh terlalu easy to get.
Play hard 'Tengok la mcm mane' sambil meleparkan senyuman.


And kalau lelaki tu betul-betul suka, dia akan teruskan usaha utk mendapatkan perempuan tu.
Tanpa unsur paksa tapi... melalui persahabatan.
Tak couple. Tak bagi ayat bunga-bunga.
Tapi caring dgn pasangannya.
Bukan bermakna nak cemburu or mengongkong.
Automatik dlm kepala taknak buat pmpuan tu risau.
Rasa-rasa kalau busy, bgtahu awal-awal.
Berikan penjelasan bila takde mood.
Bila keluar pergi memana, bgtahu and ajak sekali.
Takpe kalau dia taknak. At least dia tahu lelaki tu bebetul serious dgn dia.
Tak perlu ckp 'I love you' or 'Saya cintakan awak' pun.


Actions must speaks louder.
Kalau silent tu lain la ceritanya.
Bila tiba masa, terus tunang. Baru gentle.








| Older Post